My Fellow Followers

Monday, November 15, 2010

story of LOVE

Is this the end? The end of my love story? hey,apa yang aku melalut-melalut ni. Ok, sekarang aku nak story mory kat sape-sape yang ada singgah kat blog aku ni pasal CINTA, LOVE , MOHABBAT, SARANGHAE dan pape jela yang bersangkut paut dengan ayat-ayat ni..

Well, bercinta memang memerlukan pengorbanan kan? Why i do tell all of you about this? Actually, masa duduk sensorang dalam bilik sambil tengok movie Korea tajuk "MY SASSY GIRL CHOONHYANG" aku terfikir kenapa ChoonHyang boleh lepaskan MongRyong sedangkan dia tahu cuma lelaki tu dalam hati dia dan bukannya si HanBok tu. Then, I continue with another Korean movie,"MY GIRL". Skripnya pun hampir sama, si gadis YooRin pergi meninggalkan lelaki yang disayanginya, GongChan hanya demi si datuk.





Kenapa? Kenapa cuma perempuan yang perlu mengalah? Sebab dah tertulis dari dulu. Masa zaman jahiliah dulu, kaum wanita dilayan seperti tak punya harga diri. Cuma bila kedatangan Islam, barulah martabat kaum wanita dipandang seperti tarafnya lelaki. And now, you can see many women are going out to work and sometimes they hold a very high ranking rather than men. Masa tu, nak salahkan sapa? Dah tak boleh nak salahkan sapa-sapa sekarang. Tengok aja kat institusi pengajian tinggi, majoriti semuanya perempuan. Mana golongan lelaki? Hanya sepertiga daripada mahasiswa adalah lelaki. That why lah lelaki senang-senang mainkan perempuan. Bagi mereka, perempuan ramai daripada lelaki. So, pe tunggu lagi?

Dulu, ada seorang hamba Allah bagitahu aku setiap manusia di muka bumi Allah ni diberi 10 pilihan. Untuk 9 pilihan pertama, kita akan jumpa dengan orang yang salah sebelum kita jumpa dengan orang yang ke 10 iaitu orang yang benar-benar jodoh kita. Masalahnya, boleh percaya ke? Setakat tahun ni, aku dah berjumpa dengan 7 orang lelaki termasuk "secret admire" aku. So, maknanya I have 3 more to choose right? Is there really someone for me? I wish I know who he is..

1 comment:

Yun sangat-sangat menghargai komen-komen dari anda kerana dari komen anda Yun ada semangat untuk menulis. Terima kasih ^_^