My Fellow Followers

Tuesday, November 16, 2010

Korban ke dikorbankan??

Pejam celik,pejam celik esok dh datang ketibaan Raya Haji or well known as Aidiladha Eid. Thn nie kire thn pertama aku celebrate raya haji kat perantauan...huhuhuhu,sdeynyer sb xdpt nk balik rye. Esok lak, mak ayah buat kenduri akikah utk Amer and of course ler ramai sedara mara kau yg dtg. Sedihnyer aku lak xde esok. Along ngan adik beradik aku yg lain sumenyer dpt balik beraya...Aku jer yg terkandas kat sini..Uwaaaaaaa!!

Well,,its okay sebenarnya. Nie la pengorbanan yg dpt aku lakukan demi utk mengenggam segulung ijazah. Padan muka sape suh mnx U jauh2. Apa pun, ada hikmahnya. Aku lupa nak bgthu aritu masa 5hb-7hb aku de join satu program Rakan Muda kat Kg Tebakang Melayu, Serian. Kire program ank agkat la. Aku dh ada famili baru kat sini. Even aku kdg2 xfhm pe yg dorg ckp, at least lau de raya ke ap2 function ke aku boleh smbut ngn famili kat sini walaupun xsemeriah famili sndri. Actually,mula2 aku xberniat nk balik smbut raya dgn famili agkt tp sb roomate aku sndrik pn balik n die offer aku,so aku pn join je la. Lgpn, xsdp plak lau kite x balik umah famili agkt 2,,,nanti kata kita sombong or xsudi nk dtg umah die lg. Aku xnk la dikatakn cmtu so,peluang dh ada dpn mata. Just grabbed it,right?

So, pd sesiapa yg plng beraya bsme kluarga 2, aku doakn spya korg sume dpt bsma mghyti erti sbnrnya korban pd thn nie. Korg korbankn masa dn tnga utk balik brye dan pstinyer esok de balsn mnanti korg.. Apa pun, aku mgucpkan SELAMAT MENYAMBUT HARI RAYA AIDILADHA kpd sume muslimin dan muslimat xkire la korg de kat mne sklipn...Smoga para jemaah haji di Tanah Suci beroleh haji mabrur dan kita di Tanah Air ni beroleh keberoleh keberkatan..InsyaAllah...

No comments:

Post a Comment

Yun sangat-sangat menghargai komen-komen dari anda kerana dari komen anda Yun ada semangat untuk menulis. Terima kasih ^_^