My Fellow Followers

Tuesday, November 27, 2012

Sabar Menanti~

Assalamualaikum....

Pernah kan tengok movie Sekali Lagi? Lakonan Shaheizy Sam, Lisa Surihani dan Adik Mia Sara. Dalam cite nie, Sam jadi lelaki yang menghidap Autisme kan?


Autisme

  • Individu yang tidak dapat menyesuaikan diri mereka secara normal dengan persekitaran (Leo Kanner, 1943)
  • Kekurangan seumur hidup dan menampakkan kesannya dalam masa 30 bulan yang pertama seseorang bayi. Komunikasi antara mereka terbantut dan mereka tidak dapat berhubung dengan secara langsung. (Persatuan Kebangsaan Autisme Malaysia, 2010)
Kenapa Yun tertiba bercakap soal autisme? 24 haribulan yang lalu merupakan tarikh keramat bagi keluarga Yun. Pakcik Yun sebelah mak disahkan mengidap ketumbuhan otak di peringkat dua. Sekarang dah masuk hari ketiga tapi pakcik masih belum sedarkan diri. Dia disyaki mengalami komplikasi samada di otak atau di peparunya. 

Orang cakap selepas pembedaha pembuangan tumor, seseorang itu takkan jadi macam dulu lagi. Betol ke? Yun takut sebab pakcik Yun pernah cakap andainya suatu hari dia tak kenal Yun lagi, jangan marah dia.


p/s : Masih menanti...


No comments:

Post a Comment

Yun sangat-sangat menghargai komen-komen dari anda kerana dari komen anda Yun ada semangat untuk menulis. Terima kasih ^_^