My Fellow Followers

Friday, April 1, 2011

Peristiwa di 1 April

Assalamualaikum...

Esok 1 April...
Teringat kat dua kejadian yang berlaku pada tarikh berikut. Just want to let you know, I'm not celebrating what they called as "April Fool" but there something happened on that day.

Kejadian pertama:
Masa aku tingkatan dua ke tingkatan tiga aku tak ingat. Time tue, kitorang de kelas sains and nama cikgu aku Miss Koh lau aku tak salah. Yes, aku ingat lagi nama cikgu aku. MySpace

Okay, nak dijadikan cerita. Miss Koh nie penakut especially ngan binatang yang bernama LIPAS. Jadi, kawan aku yang agak2 sengal (lupe lak nama dia) tiba-tiba ajer menjerit macam kena histeria. So, Miss Koh yang sememangnya penakut nie automatik naik atas kerusi.


Credit to HS for this picture

And then, dia tanya kenapa kawan aku kenapa menjerit? Ada nampak lipas ke? Then, kawan aku dengan slumbernyer berkata "Saya mengigau la cikgu". Lepas jewk kawan aku cakap camtu, Miss Koh dengan ayu dan sopannya turun dari kerusi dan membebel kat kawan aku yang tidur masa kelas. Aku tahu dia cover malu time tue. Hahaha..MySpace

Kejadian kedua
Berlaku tahun lepas. Time tue, aku dengan kawan aku nak pergi kelas softskill kat kampus barat. Kelas start pukul 2.30 petang so aku kena kejar bas time tue sebab bas last pukul 2.30. Memang tengah rushing time tue. Nak gi depo bas nie, tetiba kawan aku cakap dia tertinggal buku softskill kat dalam bilik.

Adush, gi mana nie? Okay, takpe, still got time. Aku suruh dia berlari balik amek buku softskill dia sementara still got time. Tak lama pastu, dia muncul (laju gak dia lari amek buku). Masa tue, jam dah nak pukul 2.30. Jap lagi bas nak jalan nie. Tiba2....

Selipar dia lak buat hal. PUTUS!. Berangin memang berangin. Aku siap cakap kat dia jangan nak bergurau tapi bila dia dah tunjuk selipar dia yang memang dah layak dicampak kat dalam dustbin so aku decide, aku pergi dulu kelas tue and kitorang jumpa kat kelas jewk nanti. Dia pun kata, okay.

Sampai kat bangunan Hal Ehwal Pelajar, sekali kawan aku bagitahu kelas BATAL.MySpace. BATAL???? Aku rushing gara-gara nak gi softskill, sekali batal pulak. Bas start jalan pukul 4 petang. Akhirnya, kitorang semua lepak dekat Pohon Mas sampailah pukul 4 petang. Masa nie kawan aku tanya aku if apa yang jadi kat kitorang consider 'April Fool' ke tak. Jawapan aku? MySpace


No comments:

Post a Comment

Yun sangat-sangat menghargai komen-komen dari anda kerana dari komen anda Yun ada semangat untuk menulis. Terima kasih ^_^