My Fellow Followers

Wednesday, February 9, 2011

090211-Why Europe?

Entri aku tuk hari nie; 'Why Europe?'.
Tadi dalam kelas International Economic, lecturer aku tanya sorang senior dalam kelas kitorang.''how much wages will you get after graduated?"
Senior tue balas."about 2K." Then, lecturer kitorang suruh kitorang kira berapa banyak kita buley dapat dalam tempoh 10tahun dan ke atas.
Okay, about 200K something la.Belum tolak cost of living,beli kete besar,tax,holiday to oversea and so on.
Ha, tang holiday nie lah yang aku terdetik nak tulis nie. Dia cakap holiday kat New York and so on.
Persoalannya sekarang, why must in Europe?

Aku terfikir,orang Timur sibuk nak pergi melancong ke Barat. Orang Barat pula nak lari dari kesejukan dan datang ke Timur.
Teringat satu kisah yang lecturer aku pernah cite kat kitorang.
Orang KL lari kerja kat Hongkong, orang Hongkong lari pergi kerja kat AS. Then, orang AS tue sendiri nak lari ke mana?
Tapi,pernah ke kita dengar orang nak pergi melancong or kerja kat Mekah?(except for jemaah haji je la kowt).
Kadang kadang, aku pun sama gak macam golongan camni. Lebih kepada nak ke sebelah Barat instead of melawat Tanah Suci. Belum sampai seru lagi kowt.

Takpe takpe, yang penting niat nak ke sana dah ada. Nanti bila dah cukup duit, kita pergi sana. Okay, guy?
p/s: Aku rindu kat family aku ar..(errkk,,pe motif? suka ati aku la..:p)

No comments:

Post a Comment

Yun sangat-sangat menghargai komen-komen dari anda kerana dari komen anda Yun ada semangat untuk menulis. Terima kasih ^_^