My Fellow Followers

Tuesday, February 15, 2011

*Shaye Rindu Kamoooo*

 Tengok entri aku msti egt aku windu kt someone. Yup, I do miss someone. But not someone ordinary but xtra ordinary. Orang yang aku windu ialah Rasulullah SAW. Siyes dowh, aku xtpu. Kat sini aku nak share beberapa gambar yang aku dapat sumbernya dari En.dupahang. Tengok jewk xkena bayar pn.^^

bhgn bju Rasulullah

bju Rasulullah yg koyak dan lusuh. If baginda xkisah bjunya mcm nie, apatah lg kita mnusia biasa ni

Jubah Rasulullah SAW

Cap Nabi SAW

Bekas minum Rasulullah SAW 
Kunci Kaabah



Tapak kaki Nabi junjungan kita. Ya Allah. Korang buley bayangkan x macamana besarnya umat zaman Nabi dulu? Wallahualam.




Ha, yang nie pulak selipar yang dipakai baginda. Korang tak teringin ke nak pakai selipar yang baginda pakai masa hayatnya?





Beberapa helai rambut dan gigi baginda.

Kotak gigi Rasulullah SAW

Nak tengok lagi? Nie koleksi alatan perang yang baginda guna masa berperang menentang musuh Islam. Setiap pedang ada namanya tersendiri.







Topi besi Nabi SAW

bendera Rasulullah SAW

Serban2 nie pernah dipakai baginda dulu
Kat sini gak aku nak share surat2 yang baginda tulis:

Surat kepada Raja Habsyah

Surat kepada rakyat Oman

Surat baginda kepada Kaisar Romawi

Surat utk Raja Heraclius

Surat utk Raja Muqausar, Mesir

Lagi barang2 dan baju Rasulullah SAW
Makan bonda Rasulullah SAW, Siti Aminah
Rasulullah dikebumikan di Madinah al Munawwarah. Nie lah foto yang aku copy paste dari laman En.dupahang.

Makam Rasulullah SAW

Pintu emas makam Nabi SAW

Yang nie butiran pasir yang diambil dari makam baginda (tak pulak dinyatakan kenapa diambil). 

Korang, even though Rasulullah dah lama tinggalkan kita tapi tak bermakna baginda lupakan kita kan? Menangis aku tatkala membaca kisah 'detik-detik terakhir kewafatan Rasulullah SAW' [klik sini]. Walaupun di saat nyawanya nak diambil, baginda masih lagi mengingati dan bimbangkan keadaan umatnya selepas ketiadaan baginda. Siyes dowh, aku menangis. Touching tau. Kita sendiri tak pernah nak ingat sampai macam tue sekali tapi baginda? Jom sama2 selawat ke atas Nabi Muhammad SAW. Baginda tinggalkan kita semua bukan tinggal kosong tapi baginda tinggalkan kita sesuatu yang amat2 bermakna kpd semua umat Islam. Baginda tinggalkan kita dengan AL-QURAN dan SUNNAHnya.


peninggalan terakhir baginda utk kita semua, AL Quran

No comments:

Post a Comment

Yun sangat-sangat menghargai komen-komen dari anda kerana dari komen anda Yun ada semangat untuk menulis. Terima kasih ^_^