My Fellow Followers

Friday, February 11, 2011

14 Feb + Valentine's Day + 9 bulan selepas = Buang bayi

Lagi 3 hari, muncullah Valentine's Day or hari yang semua pasangan kekasih nantikan. Tapi sebelum tu, apa sebenarnya makna Valentine's Day nie?

i love u,u love me..bwuueeek!opps, i think i'm pregnant. what??!!!

VALENTINE DAY, hari yang mana dua orang yang sedang asyik masyuk bercinta meraikan percintaan dan berkasih sayang. Tapi, tahu ke pe sejarah di sebalik hari nie? Kenal St. Valentine? Beliau merupakan paderi beragama Kristian yang giat sebarkan fahaman agama tersebut tapi ditentang oleh Raja Claudius II dan paderi ni ditangkap dan dipenjarakan. Tapi, even duk dalam penjara St. Valentine tetap sebarkan Kristian yang akhirnya menyebabkan kematiannya pada tanggal 14 Februari 270 M. So,pengikut2 Valentine yang setia menganggap beliau sebagai seorang yang mulia kerana sanggup berkorban untuk agama Kristian.


if u love me; then,prove it.

Version lain yang aku dengar, masa St. Valentine duk dalam penjara dia jatuh cinta dengan anak salahs seorang pegawai penjara dan sebelum dibunuh, dia antar surat pada gadi tersebut yang bertandatangan 'FROM YOUR VALENTINE'. That way la, Kristian mengambil tanggal 14 Februari sebagai hari memperingati kekasih. Itu kat negara Barat, camne pulak kat Malaysia? Jeng3... 14 Februari adalah hari 'membuat anak' sedunia. Kenapa aku cakap camni? Sebab ini...

Kes pembuangan bayi muncul bila adanya hari perayaan

haiwan pun syg anak dowh
Dah nama pun bercinta kan? Nanti kuar lah ayat wajib bagi pasangan camni "kalau u sayang i,buktikan." dan yg bodohnya sebab buktikan dengan cara yang salah. Akibatnya? yang tanggungnya sorang, mana pergi orang yang suruh buktikan cinta tue? Gara2 orang macam nie la, bayi yang tak pernah mintak lahir kat dunia dibuang macam buang sampah.

TOLONG AR... jangan sebab nak buktikan sayang, semuanya tergadai. Tak kesian ke bila tengok tubuh kecil tue dingin kaku. Aku selalu ingatkan diri aku, if sayang camne pun; jangan sesekali memberi apa yang tak buleh diberi sebelum sah bergelar SUAMI ISTERI.



p/s :: entri nie aku tak tujukan pada sesiapa. Just sekadar untuk kongsi bersama.



No comments:

Post a Comment

Yun sangat-sangat menghargai komen-komen dari anda kerana dari komen anda Yun ada semangat untuk menulis. Terima kasih ^_^